Η πρώτη 3D εκτυπωμένη καρδιά με ανθρώπινο ιστό και αγγεία

Τετάρτη, 17 Απρίλιος 2019 20:11 | E-MAIL ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Η πρώτη 3D εκτυπωμένη καρδιά με ανθρώπινο ιστό και αγγεία

Επιστήμονες στο Ισραήλ αποκάλυψαν μια τρισδιάστατη εκτυπωμένη καρδιά, με ανθρώπινο ιστό και αγγεία, κάνοντας λόγο για παγκόσμια πρώτη και για ένα "σημαντικό ιατρικό επίτευγμα", που αυξάνει τις δυνατότητες για μεταμοσχεύσεις, μιας και χιλιάδες άνθρωποι πεθαίνουν, παραμένοντας επί μακρόν στις λίστες των υποψήφιων ληπτών.
Παρόλο που για την ώρα πρόκειται για σενάριο από το πολύ μακρινό μέλλον, οι επιστήμονες ελπίζουν ότι μια μέρα θα είναι σε θέση να παραγάγουν καρδιές, κατάλληλες για μεταμόσχευση στον άνθρωπο, καθώς και επιθέματα για την αναγέννηση ελαττωματικών καρδιών.
Η καρδιά που παρήγαγαν στο Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ έχει περίπου το μέγεθος εκείνης ενός κουνελιού.
Ο επικεφαλής του εγχειρήματος Tal Dvir δήλωσε σχετικά, μιλώντας στους δημοσιογράφους: "Είναι η πρώτη φορά που πετυχαίνουμε να δομήσουμε και να τυπώσουμε μια πλήρη καρδιά, γεμάτη κύτταρα, αιμοφόρα αγγεία και κοιλίες. Και στο παρελθόν άλλοι συνάδελφοί μας έχουν καταφέρει να φτιάξουν μια τρισδιάστατη δομή καρδιάς, αλλά όχι με κύτταρα ή αιμοφόρα αγγεία".
Στο περιοδικό Advanced Science περιγράφονται όλες οι λεπτομέρειες του καινοτόμου εγχειρήματος.
Αυτό που μένει τώρα στους ερευνητές είναι να"διδάξουν" τις τυπωμένες καρδιές να "συμπεριφέρονται", όπως οι πραγματικές. Σήμερα τα κύτταρα είναι ικανά να συστέλλονται, αλλά δεν έχουν ακόμα την ικανότητα να λειτουργούν σαν αντλίες αίματος.
Όταν γίνει κι αυτό, οι επιστήμονες σκοπεύουν να προχωρήσουν σε μεταμόσχευση σε πειραματόζωα σε περίπου έναν χρόνο, υπό την προϋπόθεση να πάνε όλα καλά.
"Μπορεί σε δέκα χρόνια να υπάρχουν εκτυπωτές οργάνων σώματος σε Νοσοκομεία και οι διαδικασίες αυτές να είναι διαδικασίες ρουτίνας. Αλλά τα Νοσοκομεία θα πρέπει να αποκτήσουν πρώτα εξοικείωση με πιο απλά όργανα", δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής.