Τα φρούτα και τα λαχανικά της εποχής

Επιμέλεια:Βάσια Σταυροπούλου
Δευτέρα, 19 Νοέμβριος 2012 02:00 | E-MAIL ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Τα φρούτα και τα λαχανικά της εποχής
Κάθε φορά που η εποχή αλλάζει, αλλάζουν και οι διατροφικές μας συνήθειες. Αν βαρέθηκες τα καλοκαιρινά φρούτα μην ανησυχείς, ήρθε η ώρα να εντάξεις στη διατροφή σου τροφές αυτής της εποχής. Στο σημερινό μας άρθρο, θα σου δώσουμε μερικές ιδέες.
Παντζάρια
Είτε ωμά είτε ψητά, τα παντζάρια είναι απαραίτητα για μια υγιεινή διατροφή. Η ρίζα τους έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φολικό οξύ, ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό για τις μέλλουσες μητέρες που βοηθάει στην πρόληψη των γενετικών ανωμαλιών. Τα παντζάρια είναι, επίσης, πλούσια σε βεταΐνη, η οποία «συνεργάζεται» με το φολικό οξύ για να βοηθήσει στη μείωση φλεγμονωδών ουσιών που βλάπτουν τις αρτηρίες και αυξάνουν τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων. Επιπλέον, η χρωστική ουσία που δίνει αυτό το χρώμα στα παντζάρια έχει αναγνωριστεί ως ένας ισχυρός μαχητής του καρκίνου σε πολλά πειράματα που έχουν γίνει σε ποντίκια.
Κολοκύθα
Αποτελεί μια τροφή πολύ χαμηλή σε θερμίδες και πλούσια σε φυτικές ίνες γιʼ αυτό η κολοκύθα χαρακτηρίζεται ως ένα από τα αγαπημένα τρόφιμά μας για το φθινόπωρο. Συγκεκριμένες ποικιλίες είναι αρκετά πλούσιες σε βιταμίνη Α, εξυπηρετώντας επίσης και μια υγιή δόση βιταμίνης C και καλίου.
Μήλα
Όταν είναι η εποχή τους, είναι κρίμα να μην τρως ένα μήλο την ημέρα. Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η καθημερινή πρόσληψη μήλων μπορεί να βοηθήσει στην μείωση της χοληστερόλης και στην απώλεια βάρους. Παρότι δεν στερούνται θερμίδων το μήλο μπορεί να σε κρατήσει χορτάτη για πολύ ώρα. Το αντιοξειδωτικό κερκετίνη που περιέχεται, τέλος, βοηθά στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.
Εξίσου, σημαντικά οφέλη προσφέρει και η φλούδα, η περιεκτικότητα της οποίας σε βιταμίνη C είναι εξαιρετική. Μάλιστα, μία νέα έρευνα, υποστηρίζει ότι ένα φυσικό συστατικό που βρίσκεται στις φλούδες του μήλου, έχει την ιδιότητα να μας προστατεύει, εν μέρει, από την παχυσαρκία.
Λαχανάκια Βρυξελλών
Τα λαχανάκια Βρυξελλών δεν είναι τόσο διαδεδομένα όσο θα έπρεπε, όμως προσφέρουν πολλά καλά που ίσως δε τα γνωρίζεις. Τα βρίσκεις πλέον πολύ πιο συχνά μιας και το λάχανο ή το μπρόκολο είναι εκτός εποχής τώρα. Είναι μια χαμηλή σε θερμίδες τροφή και παρέχει τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης Κ. Ικανοποιεί την καθημερινή απαίτηση για βιταμίνη C, και ακόμα περιέχει ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Τα λαχανάκια Βρυξελλών είναι πολύ γευστικά ψητά με λίγο ελαιόλαδο ως σαλάτα, συνοδευτικά με το κυρίως πιάτο.
Ρόδι
Η γεύση του σε άλλους φαίνεται ξινή σε άλλους γλυκιά. Θρεπτικά μιλώντας οι σπόροι των ροδιών είναι πλούσιοι σε αντιοξειδωτικές ουσίες που όχι μόνο προστατεύουν τα λιπίδια στο αίμα σας από την οξείδωση, αλλά επίσης βοηθούν στην πρόληψη της συσσώρευσης πλάκας στις αρτηρίες. Τα ρόδια είναι επίσης μια μεγάλη πηγή καλίου. Μελέτες επίσης, διαπίστωσαν ότι αυτά τα φρούτα έχουν την δυνατότητα να αποτρέψουν ή να ανακουφίσουν τις καρδιακές παθήσεις, ορισμένες μορφές καρκίνου και τη νόσο του Alzheimer.
ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ
του Ηλία Μακρή
Το κλίκ της ημέρας
του Ηλία Μακρή
oncologists.gr

Πρόσφατα Νέα

Linardi Anastasia
Σπανός Γεώργιος