Πώς να καταπολεμήσεις το στρες στη δουλειά

Επιμέλεια:Βάσια Σταυροπούλου
Τετάρτη, 10 Οκτώβριος 2012 03:00 | E-MAIL ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Πώς να καταπολεμήσεις το στρες στη δουλειά
Ελάχιστοι είναι αυτοί που μπορούν να ισχυριστούν ότι δεν υποφέρουν από άγχος λόγω δουλειάς. Είτε πρόκειται για μεγάλο φόρτο εργασίας, είτε για ένα κακό προϊστάμενο, το εργασιακό στρες μπορεί να επιβαρύνει την παραγωγικότητα αλλά και τη σωματική και την ψυχική μας υγεία. Κι επειδή αν δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως, μπορεί να γίνει χρόνιο οδηγώντας σε μόνιμο αίσθημα άγχους και να μειώσει την αποδοτικότητα σας, σας λέμε πώς θα το διαχειριστείτε αποτελεσματικά ώστε να μην το αφήσετε να επηρεάσει και άλλους τομείς της ζωής σας.
Εντοπίστε τις βασικές πηγές άγχους
Το πρώτο και βασικότερο βήμα είναι να εντοπίσετε τον εχθρό και δεν εννοούμε τον περίεργο προϊστάμενο, εννοούμε τις απαιτήσεις του προϊστάμενου που σας αγχώνουν και γενικά το οτιδήποτε σας στρεσάρει στον εργασιακό σας χώρο. Αν δεν γνωρίζεται τι σας προκαλεί το άγχος δεν μπορείτε και να το καταπολεμήσετε.
Πάρτε μέτρα
Βρείτε τι μπορείτε να αλλάξετε για να κάνετε τη μέρα σας λίγο καλύτερη και αποδοτικότερη στη δουλειά. Αν για παράδειγμα σας ενοχλεί ο θόρυβος, ίσως μπορείτε να αλλάξετε γραφείο. Αν δεν είσαστε σίγουρες ό,τι μπορεί να υλοποιηθεί αυτό που σκέφτεστε, μπορείτε απλά να ρωτήσετε, δεν έχετε να χάσετε κάτι, αντιθέτως.
Βρείτε τη στρατηγική που σας ταιριάζει
Για όλα υπάρχει λύση, τρόποι για να μειώσετε την ένταση όσων παραγόντων σας ενοχλούν. Αν για παράδειγμα την ώρα που δουλεύετε σας αποσπάται η προσοχή σας λόγω της ομιλίας των συναδέλφων σας, μπορείτε να φοράτε ακουστικά και να κάνετε τη δουλειά σας απερίσπαστη.
Αν πάλι έχετε δύσκολο αφεντικό, δοκιμάστε ασκήσεις αναπνοής, τις οποίες θα κάνετε πριν και μετά από τις συναντήσεις σας.
Όλα μπορούν να λυθούν με συζήτηση
Αγωνιζόσαστε σε μία δύσκολη καθημερινότητα είτε λόγω υπερβολικού φόρτου εργασίας είτε λόγω ενός κακότροπου συναδέλφου ή προϊσταμένου, δεν είναι δύσκολο να την κάνετε πιο εύκολη. Προσεγγίστε την κατάσταση με συζήτηση, προσοχή όχι γκρίνια και έντονη ομιλία. Φτιάξτε πλάνο με τις καθημερινές σας εργασίες και οργανώστε το χρόνο σας σωστά και αποτελεσματικά.
Κάντε το πρώτο βήμα
Αν η ατμόσφαιρα στο γραφείο είναι τεταμένη και μη φιλική, γιατί δεν κάνετε κάτι να την αλλάξετε; Για παράδειγμα μπορείτε να προτείνετε να πάτε όλοι μαζί μετά τη δουλειά για φαγητό ή ποτό, ή απλώς να βρείτε λίγο χρόνο για να μιλήσετε και να χαλαρώσετε.
Φροντίστε τον εαυτό σας εκτός γραφείου

Η καλή φυσική κατάσταση, η οποία περιλαμβάνει τόσο την υγιεινή διατροφή όσο και την άσκηση, μειώνει τα επίπεδα των ορμονών του άγχους στον οργανισμό.
Αν η δουλειά σάς κάνει να μην θέλετε να γυμναστείτε ή να προσέξετε τη διατροφή σας, αντισταθείτε. Κανείς άλλος δεν θα το κάνει για σας.

Τέλος το άγχος είναι και αυτό μία ψυχική πάθηση που μπορεί να σας δημιουργήσει και σωματικά προβλήματα. Αν δεν μπορείτε με τους παραπάνω τρόπους να το καταπολεμήσετε και εξακολουθεί να σας καταβάλει όχι μόνο στην εργασία αλλά και σε άλλους τομείς της ζωής σας, καλό θα ήταν να απευθυνθείτε σε κάποιο ειδικό.
ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ
του Ηλία Μακρή
Το κλίκ της ημέρας
του Ηλία Μακρή
oncologists.gr

Πρόσφατα Νέα

Linardi Anastasia
Σπανός Γεώργιος