Γιατί νιώθεις πιο κουρασμένη το φθινόπωρο;

Τρίτη, 13 Σεπτέμβριος 2022 18:09 | E-MAIL ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Γιατί νιώθεις πιο κουρασμένη το φθινόπωρο;

Αφήνοντας πίσω μας το καλοκαίρι, καλωσορίζουμε το φθινόπωρο και όλες τις αλλαγές που φέρνει μαζί του. Και ενώ οι μέρες γίνονται σιγά-σιγά πιο μικρές, μπορεί να αρχίζεις να δυσκολεύεσαι να σηκωθείς από το κρεβάτι και να αισθάνεσαι ότι κουράζεσαι πιο εύκολα. Δεν είσαι η μόνη. Στην πραγματικότητα πρόκειται για κλασική περίπτωση φθινοπωρινής κόπωσης.

Η φθινοπωρινή κόπωση προκαλείται κυρίως από την έλλειψη ηλιακού φωτός και επεκτείνεται μέχρι το τέλος του χειμώνα. Εάν παρατηρείς ότι έχεις συμπτώματα κατάθλιψης, κούρασης ή προβλήματα συγκέντρωσης, σίγουρα αντιμετωπίζεις φθινοπωρινή κόπωση. Ποιες είναι όμως οι κύριες αιτίες που κρύβονται πίσω από αυτή και πώς μπορείς να την αντιμετωπίσεις;

Φθινοπωρινή κόπωση και αλλαγές στη διατροφή
Με την πτώση της θερμοκρασίας, η διατροφή μας αναπόφευκτα αλλάζει. Φαγητά όπως κρεμώδη ζυμαρικά, ζεστές πίτες και χορταστικά μαγειρευτά μπαίνουν στο καθημερινό μας menu. Αλλά όσο νόστιμα κι αν είναι, αυτά τα τρόφιμα που είναι γεμάτα σε υδατάνθρακες και ζάχαρη, μπορεί να σε κάνουν να νιώθεις υπνηλία.

Αλλαγές στη φυσική δραστηριότητα
Ένα από τα καλύτερα πράγματα του φθινοπώρου, είναι ότι μπορούμε επιτέλους να σταματήσουμε να προσποιούμαστε ότι μας ενδιαφέρουν οι υπαίθριες δραστηριότητες. Μπορούμε να πούμε πράγματα όπως: «Ω, θα ήθελα πολύ να έρθω για πεζοπορία, αλλά μάλλον θα βρέχει. Θα μείνω σπίτι». Αλλά αυτός ο περιορισμός στη σωματική δραστηριότητα θα μπορούσε επίσης να συμβάλει στο να νιώθουμε πιο εξουθενωμένες.

Φθινοπωρινή κόπωση και αλλαγές στον ύπνο
Οι αλλαγές στον ύπνο μπορούν να έχουν τεράστιο αντίκτυπο στο πώς νιώθεις κατά τη διάρκεια της ημέρας. Για τους περισσότερους, το φθινόπωρο σημαίνει ότι θα πρέπει να ξυπνάνε πολύ νωρίτερα το πρωί και πιθανότατα να κοιμούνται λιγότερο. Άλλοι, ίσως να κοιμούνται περισσότερο, αλλά ο πολύς ύπνος μπορεί να είναι εξίσου επιζήμιος για τα ενεργειακά σου επίπεδα. Όπως και τον υπόλοιπο χρόνο, οι ειδικοί συνιστούν να κοιμάσαι περίπου 8 ώρες το βράδυ και να ξυπνάς καθημερινά την ίδια ώρα, για να μην διαταράσσεις το εσωτερικό σου ρολόι.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ
του Κυρ
Το κλίκ της ημέρας
του Κυρ
oncologists.gr

Πρόσφατα Νέα

Linardi Anastasia
Koutsoviti