ΠΟΥ: Συστάσεις για λιγότερη κατανάλωση κορεσμένων & trans λιπαρών

Δευτέρα, 07 Μάιος 2018 20:10 | E-MAIL ΕΚΤΥΠΩΣΗ
ΠΟΥ: Συστάσεις για λιγότερη κατανάλωση κορεσμένων & trans λιπαρών

Λιγότερο από 10% της διατροφής μας πρέπει να καταλαμβάνουν τα κορεσμένα λιπαρά και 1% τα trans λιπαρά, αν θέλουμε να λειτουργεί καλά η καρδιά μας και να μην αρρωσταίνουμε από καρδιαγγειακά νοσήματα.
Στις πρώτες κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την πρόσληψη λίπους, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας επεσήμανε ότι, για να αποφευχθεί η συσσώρευση παραπανίσιων κιλών, τόσο οι ενήλικες όσο και τα παιδιά θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι το 10% των θερμίδων τους δεν θα προέρχεται από κορεσμένα λιπαρά.
Τα κορεσμένα λιπαρά εντοπίζονται στο βούτυρο, στο αγελαδινό γάλα, στο κρέας, στους κρόκους των αυγών, στον σολομό, αλλά και στη σοκολάτα, στο βούτυρο κακάο, στην καρύδα και στο φοινικέλαιο μεταξύ άλλων.
Ο ΠΟΥ δήλωσε, ακόμη, ότι μόνο 1% πρέπει να προέρχεται από τα trans λιπαρά, που συνήθως απαντώνται στα ψημένα και στα τηγανητά τρόφιμα, στα επεξεργασμένα τρόφιμα και στα μαγειρικά έλαια.
Το σχέδιο συστάσεων, το πρώτο από το 2002, αποσκοπεί στη μείωση των μη μεταδοτικών ασθενειών, που προκαλούνται από καρδιαγγειακές παθήσεις, οι οποίες ενοχοποιούνται για το 72% των 54.7 εκατομμυρίων εκτιμώμενων θανάτων παγκοσμίως κάθε χρόνο, πολλοί πριν από την ηλικία των 70 ετών.
"Τα κορεσμένα λιπαρά και τα trans λιπαρά προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία, επειδή τα υψηλά επίπεδα πρόσληψής τους σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων", δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Dr Francesco Branca, διευθυντής του Τμήματος Διατροφής για την Υγεία και την Ανάπτυξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
"Οι διατροφικές συστάσεις βασίζονται σε επιστημονικά στοιχεία, τα οποία αναπτύχθηκαν τα τελευταία 15 χρόνια", πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, ένας ενεργός ενήλικας χρειάζεται περίπου 2.500 θερμίδες την ημέρα. Οπότε μιλάμε για 250 θερμίδες που προέρχονται από κορεσμένα λιπαρά και είναι περίπου λίγο λιγότερο από 30 γραμμάρια.
Αυτό το λίπος θα μπορούσε να βρεθεί σε 50 γραμμάρια βουτύρου, 130-150 γραμμάρια τυριού με 30% λιπαρά, σε ένα λίτρο πλήρους γάλακτος ή σε 50 γραμμάρια φοινικέλαιου, είπε ο Dr Branca.
Στις νέες συστάσεις αναφέρεται σαφώς ότι οι υπερβολικές ποσότητες κορεσμένων λιπαρών και trans λιπαρών θα πρέπει να αντικατασταθούν από πολυακόρεστα λίπη, όπως τα ψάρια, το λάχανο και το ελαιόλαδο.
"Η μειωμένη πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών έχει συσχετιστεί με σημαντική μείωση του κινδύνου για στεφανιαία νόσο, όταν αντικαθίσταται με πολυακόρεστα λιπαρά οξέα ή υδατάνθρακες ολικής αλέσεως", όπως επισημαίνεται.
Η συνολική κατανάλωση λίπους δεν πρέπει να υπερβαίνει το 30% της συνολικής πρόσληψης ενέργειας, για να αποφευχθεί η ανθυγιεινή αύξηση βάρους.
Οι συστάσεις συμπληρώνουν άλλες κατευθυντήριες γραμμές της ΠΟΥ, συμπεριλαμβανομένου του περιορισμού της πρόσληψης σακχάρων και νατρίου.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
του Ανδρέα Πετρουλάκη
Το κλίκ της ημέρας
του Ανδρέα Πετρουλάκη
oncologists.gr

Πρόσφατα Νέα

Η ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΕΙΔΗΣΗ

Στείλτε μας τα δικά σας νέα, φωτογραφίες, σχόλια, σκέψεις, παρατηρήσεις και δείτε τα δημοσιευμένα στο lakonikos.gr και στην ημερήσια εφημερίδα ΛΑΚΩΝΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ
Διεύθυνση e-mail(*)
Μη έγκυρη διεύθυνση e-mail

Περιγραφή(*)
Συμπληρώστε μια περιγραφή για την είδηση σας

Φωτογραφία

Κωδικός Ασφαλείας(*)
Κωδικός Ασφαλείας
Ο κωδικός ασφαλείας είναι λάθος