Άμεσα τονωτικά της μνήμης για ξεχασιάρηδες

Παρασκευή, 20 Απρίλιος 2018 21:06 | E-MAIL ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Άμεσα τονωτικά της μνήμης για ξεχασιάρηδες

Αναρωτιέσαι γιατί ξεχνάς όλο και πιο συχνά τώρα τελευταία; Ξεχνάς το όνομα του ατόμου που μόλις σου συστήθηκε. Το τελευταίο task που σου ζήτησε η διευθύντριά σου. Να σώσεις το αρχείο από την εργασία που μόλις τελείωσες. Την ημέρα και ώρα που έχεις κλείσει ραντεβού με τον οδοντίατρο ή κομμωτή σου. Να βάλεις τα κλειδιά στο back pack πριν κλείσεις την πόρτα πίσω σου… Κι όλα αυτά, ενώ είσαι στα πιο παραγωγικά σου χρόνια. Είναι άραγε φυσιολογικό αυτό ή χρειάζεται να ανησυχήσεις, σκέφτεσαι. Μάλλον αυτό που χρειάζεται είναι να δώσεις στη μνήμη σου την ευκαιρία επαναφόρτισης, εξασφαλίζοντάς της τα απαραίτητα τονωτικά.
Η Όλγα Λυμπεροπούλου, γνωστική νευροψυχολόγος και υπεύθυνη του Κέντρου Διαταραχών Μνήμης, εξηγεί πώς άτομα με φορτωμένο πρόγραμμα και πολλαπλές υποχρεώσεις, που χρειάζεται καθημερινά να διαχειριστούν μεγάλο όγκο νέων πληροφοριών, μπορεί να παρουσιάσουν κάποια αδυναμία στη λειτουργία της μνήμης. Το πρόβλημα εντείνουν οι συνθήκες πίεσης, το συστηματικό multitasking και το χρόνιο ή περιστασιακό στρες. Επίσης, τονίζει ότι συγκριτικά με το παρελθόν, οι πληροφορίες πλέον που λαμβάνει ένα άτομο στα παραγωγικά του χρόνια είναι υπερβολικά πολλές, για να μπορεί να τις διαχειριστεί αποτελεσματικά η μνήμη του.
Παρόλα αυτά, υπάρχουν τρόποι για να δώσεις την ευκαιρία στη μνήμη σου να πάρει τα πάνω της και να πάψει να σε προδίδει. Πιο συγκεκριμένα, η Όλγα Λυμπεροπούλου για μια δυνατή μνήμη συστήνει τα εξής:

1. Επένδυσε σε έναν καλό νυχτερινό ύπνο
Ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος είναι το Α και το Ω για μία δυνατή μνήμη. Ακόμα και αν τα deadlines σε στοιχειώνουν, δεσμεύσου σε τουλάχιστον 7 ώρες συνεχόμενου ύπνου. Θα χρειαστούν μόνο λίγες ημέρες, για να δεις τη συγκέντρωση και τη μνήμη σου να βελτιώνονται, την παραγωγικότητά σου να αυξάνεται και τη λίστα με τις εκκρεμότητες να μικραίνει πολύ γρηγορότερα απ' ότι θα περίμενες.

2. Κάνε τη σωματική άσκηση μέρος της καθημερινότητάς σου
Η γυμναστική συμβάλλει στη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου, ενισχύει την πνευματική διαύγεια και μειώνει το άγχος. Ασχολήσου με μία αερόβια άσκηση -όπως το τζόκινγκ, ο χορός και το κολύμπι- για 30 λεπτά, τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα και πολύ σύντομα θα διαπιστώσεις ορατά οφέλη εκτός από το σώμα και στις πνευματικές σου επιδόσεις.

3. Βάλε τον πλούτο της ελληνικής γης στο πιάτο σου
Μην ψάχνεις το μυστικό για γερή μνήμη στις υπερτροφές και τα συμπληρώματα διατροφής. Αγνό παρθένο ελαιόλαδο, φρούτα και λαχανικά ασύγκριτης γεύσης, όσπρια εξαιρετικής ποιότητας. Η Ελλάδα μάς τα προσφέρει όλα απλόχερα. Εκμεταλλεύσου το και ακολούθησε μία ισορροπημένη διατροφή στο πρότυπο της μεσογειακής διατροφής, που αποδεδειγμένα έχει τα μεγαλύτερα οφέλη για τη συνολική υγεία, αλλά και την υγεία του εγκεφάλου.

4. "Τάισε" τον εγκέφαλό σου προκλήσεις
Αν θέλεις να λειτουργεί η μνήμη σου σαν καλοκουρδισμένο ρολόι, φρόντισε να την "γυμνάζεις" καθημερινά. Τι είναι αυτό που πάντα ήθελες να κάνεις, αλλά διστάζεις; Σεμινάριο φωτογραφίας; Μαθήματα Ορθοφωνίας; Εκμάθηση Ιαπωνικών; Ξεκίνα σήμερα. Άλλωστε, το διαδίκτυο προσφέρει άφθονες (και συχνά δωρεάν) επιλογές εκπαιδευτικών προγραμμάτων για κάθε πιθανό γνωστικό αντικείμενο. Και μην ξεχνάς τα 3 Π της αποτελεσματικής διανοητικής άσκησης: ποικιλία - πρωτοτυπία - πρόκληση.

5. Μην αφήνεις να περνά ούτε μία μέρα χωρίς γέλιο
Πιθανότατα δεν θα εκπλαγείς διαβάζοντας ότι το στρες είναι ένας από τους ισχυρότερους εχθρούς της μνήμης. Ο καλύτερος τρόπος για να το περιορίσεις είναι το να περνάς καλά. Τόσο απλά. Συνάντησε αγαπημένους σου ανθρώπους. Κάνε ένα μικρό δώρο στον εαυτό σου. Ξεκίνα από τώρα να σχεδιάζεις τις καλοκαιρινές σου διακοπές. Να θυμάσαι πως οτιδήποτε σε κάνει να χαμογελάς, κάνει ταυτόχρονα καλό και στη μνήμη σου.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Του Ανδρέα Πετρουλάκη
Το κλίκ της ημέρας
Του Ανδρέα Πετρουλάκη
oncologists.gr

Πρόσφατα Νέα

Η ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΕΙΔΗΣΗ

Στείλτε μας τα δικά σας νέα, φωτογραφίες, σχόλια, σκέψεις, παρατηρήσεις και δείτε τα δημοσιευμένα στο lakonikos.gr και στην ημερήσια εφημερίδα ΛΑΚΩΝΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ
Διεύθυνση e-mail(*)
Μη έγκυρη διεύθυνση e-mail

Περιγραφή(*)
Συμπληρώστε μια περιγραφή για την είδηση σας

Φωτογραφία

Κωδικός Ασφαλείας(*)
Κωδικός Ασφαλείας
Ο κωδικός ασφαλείας είναι λάθος